Sunday 22 January 2017

Random talks 1

Kebelakangan ni aku sangat stress dengan kerja. Aku perasan bahagian bahu dan tangan aku kebas dan keras semacam padahal aku bukannya salah tidur ke tertindih ke terjatuh ke. Semuanya sebab kerja di pejabat yang makin banyak dan menyeteresskan. Hahaha. Kadang-kadang aku rasa nak balik setengah hari dan sambung tulis novel ni atau baca buku di rumah aku. 

Buku yang aku tengah baca sekarang ialah A darker shade of magic. Aku baru lepas baca Crooked Kingdom dan Timekeeper, rasa macam masih belum boleh move on dari Crooked Kingdom. Stress pula bila terfikirkan ending Crooked Kingdom. Sekarang, A darker shade of magic pulak buat aku macam nak gila.

The Pit yang aku tulis sekarang ni pun hasil inspirasi novel-novel yang aku suka baca. Campur sana tolak sini sikit, maka terhasillah The Pit yang aku masih tak berapa nampak endingnya ke mana. Ada beberapa idea novel baru tersimpan dalam otak aku yang diterjemahkan dalam deraf blog ni. Tak tau bila boleh menulis dengan proper, mungkin lepas aku habiskan The Pit kot.

Aku baca cerita Timekeeper baru-baru ni lepas Crooked Kingdom. Aku makin excited dengan cerita bergenre steampunk walaupun Timekeeper punya worldbuilding taklah power sangat macam Crooked Kingdom dan A darker shade of magic. 

Aku banyak beli buku aku dari Bookurve dan The book depository. Tapi terpaksa dikurangkan sikit sebab rak buku di rumah dah penuh. Mungkin aku kena beli rak buku baru. Memang impian aku nak buat small library di rumah dan bersantai sambil baca buku yang aku suka.


3 comments:

  1. untungg fasih dan faham english language..sy sgt berminat dgn novel2 genre fantasi..gamers...sci fiksyen...tpi xbnyk novel melayu genre gitu...nak baca novel omputeh ...sy xpndai...sedihhhhhnyeee ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe.. baca slow-slow novel english. baca buku young adult yang simple-simple dan senang dulu. make sure ade kamus kat sebelah masa baca kalau tak faham boleh check maksud. hihi good luck. :)

      Delete
  2. Hey awak, tau dah lama post but tergerak tangan nak komen jugak. Haha, apapun.. Angah pun rasa macam tu jugak selalu, ikutkan hati nak je stop everything dan terus menulis dan menulis dan menulis. dan kalau takda plot untuk buat jambatan antara dua plot yang angah ini sambung, angah akan stop main game sepanjang masa. Hahaha tapi malangnya angah ada project tanpa henti dan part time untuk isi perut *Cry*

    Angah pun teringin nak buat my own mini library dimana semua buku2 yang angah belik tersimpan rapi dan tempat angah boleh tenggelam dalam dunia angah sendiri. Hohoho, namun... dunia ini terlalu kejam untuk seorang insan mencapai impian kecilnya. Angah kena merangkak dan melawan pada masa sekarang sementara waktu mengejek angah betapa lambat lagi untuk angah capai apa yang angah inginkan. namun setiap kesabaran ada ganjarannya. maybe one day, My small dream become big.

    mengarut apa angah ni, hahahaha apapun, please update *wink wink* I wanna know what happen to your story. Hoping to see watak utama berpihak pada orang2 dlm the pit untuk tegakkan keadilan yang tersembunyi and lawan ayahnya sendiri and will there be a little romance terselit kat sana sini. Huhuhuhu.

    Anyhow, I hope you continue to write the pit back! really loving it! *Blowkisses*

    ReplyDelete